Online booking kun mulig indtil 12 timer før afgang

Så er det slut for sæson

Cykelfærgen´s Logo
  • Færgen er her:

Dansk flag
    UK flag - Valg engelsk sprog Tysk flag - Valg tysk sprog
  • Press room - Pressemeddelse - Cykelfærgen byder på tre timers sejlads på Flensborg Fjord
    Pressemeddelse /

Cykelfærgen byder på tre timers sejlads på Flensborg Fjord

Vi åbner nu for billetsalget til event-sejlads for familier, foreninger og firmaer, oplyser cykelfærgens tovholder Gerhard Jacobsen

get_app

Foto: Felix A. Schultz

Som sidste år indleder cykelfærgen Danmark-Tyskland billetsalget under corona-restriktioner. Det betyder, at det er hele cykelfærgen med plads til 12 passagerer, der kan bookes til en tre timers sejlads på Flensborg Fjord på alle hverdage fra fredag den 25. juni.
    -Vi kan ikke åbne for rutesejlads, som situationen er nu. Søgrænsen er lukket. Men vi kan sejle på den danske side med event-sejlads, oplyser cykelfærgens tovholder Gerhard Jacobsen
    Fartplanen byder på afgange kl. 16-19 mandag-torsdag og kl. 18-21 på fredage.
    -Vi kom rigtig godt fra land med disse event-sejladser sidste år og havde 25 bookinger. Foreninger, firmaer og i særdeleshed familier, hvor bedsteforældre gerne vil have hele familien med, bookede. Og af de 25 har 10 allerede henvendt sig for at booke hele færgen tre timer til sommer. Turen går fra Egernsund mod Okseøerne, sætter retning mod Wassersleben og går mod Holnis og Brunsnæs retur. Og så kan man selv medbringe maden eller lægge ind i Rendbjerg og få et stjerneskud med på turen. Borde og bænke står på stævnen. Og er vejret ikke til at spise udendørs, er der plads indendørs, fortæller Gerhard Jacobsen. Event-sejlads kan bookes pr. mail til booking@cykelfaergen.info
    Sammen med skipperen på Rødsand har Gerhard Jacobsen i år i cykelfærgens tredje sæson, overtaget det juridiske og økonomiske ansvar for sejladsen.
    -Brunsnæs-Iller-Busholm landsbylaug er løftet ud af ansvaret og har selvfølgelig beholdt den oparbejdede kapital op knap 50.000 kr., understreger Gerhard Jacobsen, som glæder sig over, at Cykelfærgens Venner fortsat er med i arbejdet og bliver inviteret til opstartsmøde, når cykelfærgen får lov til at igangsætte rutesejladsen.
    content_copy Copied!

Gerhard Jacobsen
    Tel.: +45 3049 7481
    Email: press.dk@cykelfaergen.info
    Dagmar Trepins
    Tel.: + 49 (0) 173-35 84 724
    Email: press.de@cykelfaergen.info

Vælg din sejlads (Season end!)

Vigtigt! Ved indrejse til Tyskland eller Danmark beder vi jer om, at tag hensyn til gældende Coronaregler.

Online bookinger op til 12 timer inden afgang muligt!