Online booking kun mulig indtil 12 timer før afgang

Så er det slut for sæson

Cykelfærgen´s Logo
  • Færgen er her:

Dansk flag
    UK flag - Valg engelsk sprog Tysk flag - Valg tysk sprog
  • Press room - Pressemeddelse - Foreningen Cykelfærgens Venner vakt til live
    Pressemeddelse /

Foreningen Cykelfærgens Venner vakt til live

Efter den stiftende generalforsamling i august kunne den nyvalgte bestyrelse fornyligt konstituere sig.

get_app

Foto: Cykelfærgen´s Venner

Ikke overraskende blev den mangeårige ildsjæl bag projektet Cykelfærgen, Gerhard Jacobsen, valgt til formand for den nye forening. Næstformandsposten gik til Rainer Naujeck, der også i flere år har været frivillig i projektet. Jørn Müller påtog sig hvervet som kasserer og valget som sekretær faldt på Lene Neumann Jepsen. Derudover er Jacob Hallum Bendtsen bestyrelsesmedlem og Karin Baum er suppleant.
    Den nyvalgte formand Gerhard Jacobsen sætter pris på de mange lokale kræfter, der danner bestyrelsen. ”Jeg er glad for, at generalforsamlingen valgte disse kandidater til foreningens bestyrelse. På den måde har vi mange forskellige kompetencer, der hver især kan bringe projektet Cykelfærgen fremad,” siger han.
    Foreningen Cykelfærgens Venner, skal fremover sikre drift og udvikling af det nuværende koncept med færgen ”Rødsand”, der ejes af skipper Palle Heinrich. Derudover arbejdes der på et koncept for fremtiden, hvor der skal skabes grundlag for en klimavenlig færge til sejladsen på Flensborg Fjord.
    Cykelfærgen sejlede for første gang på Flensborg Fjord i 2019 og har de sidste tre år været en del af Brunsnæs-Iller-Busholm Landsbylaug. Med stiftelsen af den nye forening overgår ansvaret for projektet til Foreningen Cykelfærgens Venner.
    For yderligere information:
    Gerhard Jacobsen, formand, +45 30 49 74 81
    content_copy Copied!

Gerhard Jacobsen
    Tel.: +45 3049 7481
    Email: press.dk@cykelfaergen.info
    Dagmar Trepins
    Tel.: + 49 (0) 173-35 84 724
    Email: press.de@cykelfaergen.info

Vælg din sejlads (Season end!)

Vigtigt! Ved indrejse til Tyskland eller Danmark beder vi jer om, at tag hensyn til gældende Coronaregler.

Online bookinger op til 12 timer inden afgang muligt!